Ședințe la A.N.P.

Publicat în FPP

In data de 23 02 2022 au avut loc :

I. Ședința consiliului de conducere a Administrației Naționale a Penitenciarelor cu următoarea ordine de zi:

  1. Relocarea personalului din A.N.P. , aparat central, ca urmare a notificării administratorului de drept cu privire la inceperea lucrărilor de consolidare a clădirii din Maria Ghiculeasa, care se află sub risc seismic. Lucrările vor incepe la sfârșitul lunii Martie 2022, sens in care A.N.P. are la dispoziție aproximativ 30 de zile pentru a se muta.

M.A.I. , prin Compania Națională de Investiții, a inceput un demers de consolidare a clădirii ca urmare a riscului seismic ridicat. Clădirea in care iși are in prezent sediul A.N.P. , este a IGSU, iar din anul 2012 aceștia au luat in calcul consolidarea clădirii , au făcut diferite de mersuri pentru obținerea finanțării insă abia acum au reușit.

Din luna Mai 2021, A.N.P. a fost notificată cu privire la faptul că trebuie să-și găsească un sediul pentru că actuala clădire va intra untr-un proces intens de lucrări pentru consolidare. Din luna MAI 2021, așa cum acum am fost informați, până la această dată informația fiind păstrată in cerc restrâns, A.N.P. ar fi făcut diverse demersuri pe la alte ministere pentru a ne fi atribuită, pe o perioadă limitată, o clădire care să răspundă nevoilor A.N.P. In unele situații adresele au rămas fără răspuns insă Casa Națională de Pensii a dat curs solicitării și si-au exprimat disponibilitatea de a ne sprijini, dar, conform informațiilor livrate azi de A.N.P., clădirea nu ar fi in conformitatea cu așteptările A.N.P.

Pe data de 10.02.2022 A.N.P a fost din nou notificată de către constructor , iar notificarea are termen de eliberare a clădirii 10.03.2022.

In prezent D.E.A. lucreză la un caiet de sarcini pentru inchirierea unei clădiri pentru o perioadă de 2 ani, cu posibilitatea de prelungire, valoarea estimată a chiriei fiind de aproximativ 45.000 euro/lună.

Directorul General a lansat dezbateri cu privire la posibile alternative si a invitat directorii de direcții să iși spună părerea. Timizi și mai mult impinși de la spate, au fost lansate unele idei in dezabatere ( o parte din personal să lucreze in noul spațiul , iar altă parte in Penitenciarele Rahova și/sau Jilava, unii cu prezență fizică in A.N.P. , alții in telemuncă, sau/și in concedii, directorul DRS se pare că a avut cea mai fezabilă propunere ca angajații să lucreze toți in noul sediu al A.N.P. , dar in doua ture, ca la programul secvential ,si atunci spatiu, despre catre d.g. ne anunță că nu-l știe, dar despre care face planuri, ar ajunge pentru tot personalul ( 350 angajati ).

Unii reprezentanți sindicali, chemați să iși dea cu părerea, au militat pentru un tratament egal al angajaților din A.N.P., motivând că telemunca ar duce la diminuari salariale, iar trimiterea in exil a unor angajati din A.N.P. , la Penitenciarele Jilava si Rahova , ar naste discutii jignitoare la adresa acestora etc.

Federatia Politistilor de Penitenciare nu a fost invitată să iși dea cu părearea și nici nu ne-am bagat in seamnă, am asistat pasivi la piesa de teatru care nu a putut fi corect regizată până la cap.

Cunoscând actorii și analizând datele prezentate, ne este imposibil să credem că o situație semnalată de anul trecut, fără precedent in ultimii 30 de ani, ar fi rămas „neluată pe radar” de către directorul general al A.N.P., iar relaxarea manifestată de către directorul general și unii directori de direcției, in raport de tot ce inseamnă o relocare a unei astfel de instituții, in 30 de zile, ne facem să credem că lucrurile erau deja decise , in cerc restrâns , iar astăzi se bifa doar aparenta consultare a membrilor consiliului de conducere și a sindicatelor , care să acopere, intr-o oarecare măsură, un contract atribuit in mod direct , cu o sumă fabuloasă, 45.000 de euro/luna, timp de minim 2 ani, ceea ce ar insemna 1.080.000 de euro, dintr-o semnătură, care ar merge in conturile cuiva. ATRIBUIRE DIRECTĂ!

In tot acest timp, A.N.P. are in constructie un sediu propriu in Arcului , București. Ce s-ar fi putut face acolo cu această sumă este o intrebare la care cineva ar trebui să răspundă cândva?

Prin analogie, pentru o minimă fundamentare a crezului nostru, pornim de la un exemplu banal.

O familie care s-a mutat recent dintr-o locuință in alta, poate confirma ca a trecut printr-un calvar, timp de cel putin 2 săptămâni, timp in care a trebuit să iși mute mobila, să aranjeze locuinta , să umble pe la firme ca să isi tragă internet și tv.

Cunoscându-l de mai bine de 18 ani pe directorul I.T. , care la această ședință era foarte relaxat in raport de sutele de km de cabluri care compun reteaua A.N.P. , sutele de calculatoare , servere și tot ce implică sistemul I.T. și care ar necesita ceva timp pentru cuplare , dar si abordarea acestuia in care a venit cu niste propuneri doar de program pentru proprii angajati si ceva masuri pe telemuncă ( in fapt, profesionistul din spatele directorului IT ne face să credem ca la data curenta acesta cunoaste fiecare mufa din noua locatie a A.N.P. ) , analizând și statutul arhivei S.I.P.A., care se află in actualul sediu al A.N.P., și pentru care unii au plătit cu cariera doar pentru că au intrat in acest spațiu ” ca să schimbe un bec”, nu ne poate convinge nimeni ca acest mastodont se va organiza de azi in 30 de zile pentru mutare, in condițiile in care azi suntem informați că abia se lucrează la caietul de sarcini pentru o atributie directă, ci totul a fost planificat in detaliu și s-a decis mai de mult.

Cine a avut acces la secretele magistraţilor. Ce-a căutat consilierul lui Cazanciuc în arhiva SIPA? „A schimbat un bec“ | adevarul.ro

Transmitem un mesaj către colegii din A.N.P. care sunt panicați din cauza zvonului că vor fi nevoiti să se mute din locatia in care lucrează de ani de zile și nu știu incotro vor apuca , in noul sediu , sau pe la Penitenciarele Jilava/Rahova, că vor avea loc in noul sediu al A.N.P. .

La un contract de inchiriere de 45.000 de euro pe lună nici nu s-ar putea pune altfel problema.

2. Procedură de schimbare pe funcție in A.N.P.

Au fost scoase la procedură de schimbare din funcție, doua funcții, una la control , alta la juridic, au fost doua solicitări, au fost aprobate.

3. Analizarea oportunității demarării altei proceduri de schimbare din funcție in A.N.P.

Au fost doua solicitări, 1 post DPCT și 1 post I.T.-se aprobă demararea procedurii.

II. Ședința grupului de lucru pentru aplicarea Decizie 51/2019 a I.C.C.J.

In această zi au fost analizate posturile din :

a. Directia de Supraveghere Medicala

Pentru funcțiile din A.N.P se propune și se aprobă o singură treaptă pentru medici si asistenți medicali.

Pentru funcțiile din unități s-a convenit pe o singura treaptă pentru medici si asistenti medicali /specializare.

b. DEA

Dupa ceva dezbateri s-a convenit pe:

A.N.P. – ofiteri si agenti- 1 treaptă,

Unități

ofiteri economisiti si agenti ec- 2 trepte,

agenti soferi, gospodari, tehnici, magazineri -1 treapta,

ofiteri agenti achizitii-1 treapta

Pentru toate funcțiile de conducere- 1 treapta.

Urmează să se intocmească un proces-verbal cu tot ce s-a convenit in toate sedintele de până acum, se supune consultării sindicale, se rediscută funcțiile cu 3 trepte pentru a fi aduse si ele la 2, apoi se va emite de către directorul general al ANP o instructiune de aplicare in tot sistemul penitenciar.

Federația Politistilor de Penitenciare a intrat tarziu in acest grup de lucru si practic, ca o coincidenta, s-a relansat dezabaterea pe decizia 51/2019 și cu pasi mari am reusit intr-un final să ajungem la un consens.

Putem afirma că această actiune, de fapt singura autentică de până acum, a fost asumată cu curaj de către directorul general al A.N.P., cunoscând implicațiile majore, , alături de federațiile reprezentative din sistemul penitenciar.