Se caută directori adjuncți!

Publicat în FPP

Administrația Națională a Penitenciarelor are o nouă abordare in cazul imputernicurilor pe funcțiile de top management care este lăudabilă.

De foarte multă vreme Federația Polițiștilor de Penitenciare reclamă faptul că in sistemul penitenciar nu se promovează competență, functiile fiind ocupate prin imputernicire pe bază de prietenii, cumetrii , sau interese, iar rezultatele au fost in cele mai multe cazuri dezastruoase , iar dacă starea sistemului penitenciar este proastă, asta este principala cauză. Oameni incompetenți, cooțați pe cele mai inalte funcții pe orice alte motive, dar nu pe competențe; și astăzi culegem rezultatele acestor decuzii.

Salutăm această nouă abordare pe care o apreciem ca fiind pozitivă pentru sistemul penitenciar.

A.N.P. caută directori adjuncți SDRP pentru Penitenciarele Rahova si Giurgiu, unele dintre cele mai grele penitenciare din România incarcate de istorie și evenimente.

In trecut au fost abordate fel de fel de improvizații pentru punerea piloșilor pe funcții, iar setea de putere a mers până acolo incât au fost abordate desemnări prin DZU , pentru a se ocoli calea legală , scopul fiind satisfacerea setei de putere, insă fără să se prevadă consecintele negative asupra instituției, pentru că de multe ori persoana a fost pusă mai sus decat institutia.

Un gen de vulnerabilitate pe o astfel de abordare de numire in functia de director adj. SDRP prin DZU, nu pentru o zi, sau doua, ca situatie exceptionala, ci pe luni, sau ani, este dată de aplicarea prevederilor legale in cazul functionării comisiilor legal constituite prin Legea 254/2013.

Deja instanța a stabilit intr-un proces că indeplinirea unor atributii ale unei functii prin DZU nu conducere la recunoasterea ocuparii functiei de către ofiter, pentru că DZU nu este un act oficial de numire intr-o functie, ci este un instrument in cadrul actului managerial, pentru reglementarea zilnica a unor situatii functionale a unitătii.

Deciziile comisiilor de liberare conditionată, de disciplină a detinutilor, de selectionare la muncă, etc, au fost vulnerabilizate pentru că au fost adusi in componentele lor persoane care nu aveau calitatea oficială să contribuie la luarea deciziilor , in spetă de fată directorii adjuncti pusi prin DZU, pentru că acestia nu ocupă functia in mod legal printr-un act administrativ de numire ( numirea prin promovara unui concurs, sau imputernicire), iar orice detinut care contestă in instata aceste decizii ale comisiilor enumerate mai sus, poate avea sanse reale de câstig.

In plus, functia de dir.adj.SDRP este in competenta de gestiune a resurselor umane la nivel de director general, directorul unitătii neavând competenta legala de a-si alege un ofiter căruia să-i incredinteze functia de dir.adj.

Este o diferentă majoră in a stabili temporar niste sarcini ale unui dir.adj., care se afla in co, cm, misiune etc, in sarcina unui alt ofiter, prin DZU,pentru că aici se aplică instituția delegării, și alta e să nu ai un titular al functiei, si de la tine putere, fără ca legea să iti stabileasca in competenta ta, să iti numesti prin DZU un adjunct.

Sperăm că acesta să fie inceputul intoarcerii la normalitate, oamenii competenti să fie adusi pe functii, pentru că sistemul se prăbuseste sub ochii noștri, doar pentru satisfacerea unor interese de grup, sau din cauza incompetenților puși in functii.

Sistemul penitenciar are profesionisti, care au soluții!

Faceti loc profesioniștilor!